De Duitse markt bewerken, maar hoe?
Een markt met meer dan 80 miljoen consumenten, een goed lopende economie en de geografische nabijheid lonken ambitieuze ondernemers om uit te breiden naar Duitsland. Maar wat is de eerste stap in het bewerken van de Duitse markt? Om te beginnen is uitbreiding niet van vandaag op morgen geregeld. Het betreden van de buurmarkt zal tijd en energie kosten. Als organisatie heeft u een vooruitziende blik en een duidelijke aanpak nodig om uw ambities te laten slagen.
Al sinds 2001 vertrouwen ambitieuze ondernemers op de steun van Gateway to Germany bij het opzetten en uitbouwen van zakelijke activiteiten in Duitsland. Het uitstippelen van de juiste strategie voor de Duitse markt behoort, net als recruitment, het opstellen van een Duits arbeidscontract en het oprichten van een GmbH tot onze kernactiviteiten. Wilt u weten welke strategie het beste bij uw organisatie past? Neem dan contact op via 030 252 6640 of vul het contactformulier in.

Waarom Gateway to Germany?
De juiste deuren openen
De vonk moet overslaan
Op z’n Duits, in het Duits!
Bij ons kunt u terecht voor het complete pakket: van strategisch advies tot het werven van Duits personeel, maar we bieden ook deskundige ondersteuning aan bij het opstellen van een Duits arbeidsovereenkomst en oprichten van een Duitse GmbH. Zo zorgen we dat alles direct én goed geregeld is!
- Strategisch advies voor de Duitse markt
- Recruitment Duitsland
- Duits arbeidscontract opmaken
- GmbH oprichten
Deze bedrijven mocht Gateway to Germany al ondersteunen














































































FAQs: Strategisch Advies Duitsland
De uitbreiding naar Duitsland begint aan de tekentafel. Een goede voorbereiding op mentaliteitsverschillen, zakelijke cultuur en wet- en regelgeving is noodzakelijk om de stap naar Duitsland succesvol te maken. Denk ook goed na over het product, de presentatie, de doelgroep en de regio. Leer bovendien van de fouten van andere ondernemers die actief zijn op de Duitse markt.
Eén van de grootste valkuilen is het gebrek aan geduld bij Nederlandse ondernemers. Het plan om naar Duitsland uit te breiden wordt vaak ontzettend enthousiast opgepakt. Alleen na de zoveelste afwijzing van de Duitsers zinkt de moed je in de schoenen en is het enthousiasme verdwenen. Juist dan is het belangrijk om geduldig te blijven en te volharden. Het verdiepen in de Duitse markt en zakencultuur kost tijd net als het opbouwen van een netwerk.
Hoewel we goede buren zijn, is het zakendoen in Duitsland anders dan in Nederland. Zo zijn er grote verschillen in de bedrijfscultuur en gelden er andere wetten en regels. Met het strategisch advies van Gateway to Germany helpen we u die tegenstellingen inzichtelijk te maken. Als u zich bewust bent van de verschillen en ze kunt herkennen en accepteren, zult u meer successen boeken op de Duitse markt.