top of page

Get Driven

Business Case: Operations Manager


Get Driven is een innovatief scale-up bedrijf uit België dat zich gespecialiseerd heeft in het ‘drivers-on-demand’ segment. Het bedrijf heeft een platform ontwikkeld waarop klanten ritten kunnen boeken en daarbij door chauffeurs van Get Driven in hun eigen auto van A naar B worden gereden. Op die manier kan Get Driven zeer goed op de wensen van de klant ingaan en flexibiliteit garanderen. Het bedrijf bestaat sinds 2016 en inmiddels zijn er meer dan 1.500 chauffeurs in dienst, hebben meer dan tweehonderdduizend klanten gebruik gemaakt van het platform en werden er meer dan een half miljoen succesvolle ritten uitgevoerd. In 2019 lanceerde Get Driven bovendien een app om het boekingsproces voor de klant en het werkschema voor de chauffeur overzichtelijker en eenvoudiger te maken. Om alles in goede banen te geleiden en het platform verder uit te bouwen werkt er in het Belgische Kortrijk dagelijks een team aan het succes van Get Driven.


Vraagstelling

Get Driven is op de Belgische markt duidelijk een pionier en marktleider. Vandaar dat er ook over internationale expansie werd nagedacht. Na eerste stappen op de Britse markt kwam men op basis van marktanalyses tot de conclusie dat een dergelijke dienstverlening in Duitsland nog niet aangeboden werd. Gelet op de omvang van de markt besloot men om zich voor de marktintrede op de regio München te concentreren. Halverwege 2023 lanceerde men daarom in Duitsland het platform. Om de volgende stap te maken zocht Get Driven een eerste medewerker in Duitsland, een Operations Manager die de marktintrede succesvol ging vormgeven en begeleiden. Hiervoor zocht men een generalist met ervaring in de mobiliteitsbranche. Daarnaast was een netwerk in en rondom München belangrijk om een snelle start met het platform te kunnen realiseren. Tot slot waren affiniteit met marketing en hr-gerelateerde taken belangrijke aspecten van het profiel.


Aanpak

Na het kickoff-gesprek met de CEO van Get Driven hebben we de vacaturetekst opgesteld en verkennend gekeken, welke kandidaten in aanmerking zouden komen voor deze positie. Ook al heeft Get Driven geen ‘directe’ concurrentie in Duitsland, er zijn wel veel bedrijven die mobiliteitsoplossingen aanbieden, zeker in München. Daarnaast is de autoverhuurmarkt in München groot. Dit bood interessante kansen om geschikte kandidaten te benaderen. Daarnaast merkten we dat er ook veel reacties op de vacature kwamen uit de start-up-scene. Hiervoor werden beide business platforms, LinkedIn en XING, gebruikt. Omdat Get Driven een generalist voor deze positie zocht, werden de vragen voor de interviews goed uitgewerkt. Hierdoor konden we op een gestructureerde manier de kandidaten interviewen en in beeld brengen wat hun specifieke beroepservaring was.


Resultaat

Na tientallen interviews hebben wij vier kandidaten met verschillende achtergronden kunnen voorstellen. Twee kandidaten hadden (eerste) beroepservaring binnen de autoverhuur en sales. Op die manier konden zij ook hun netwerk inzetten. Eén kandidaat kwam uit de transportsector en de laatste kandidaat was op dat moment zzp’er met zijn eigen taxibedrijf in München en omstreken. Uiteindelijk kon de laatste kandidaat het meest overtuigen. Dit had onder meer te maken met het feit dat hij naast de genoemde ervaring ook een pionier met het juiste netwerk was. Afsluitend vonden er nog verdiepende gesprekken en een kennismaking met team in Kortrijk plaats. Hierdoor kan Get Driven het jaar 2024 goed aftrappen en de markt in München en omstreken verder gaan ontplooien.

bottom of page