The Sting

Business Case: The Sting

Profiel

The Sting behoort sinds jaren tot één van de toonaangevende modeketens in het Nederlandse stadsbeeld. Om de positie verder te verstevigen, bestond al geruime tijd de wens om ook internationaal het concept verder uit te bouwen. Duitsland had en heeft daarbij de eerste prioriteit.

Vraagstelling

Over een periode van ruim 14 maanden zouden de eerste vijf grote Stingfilialen in diverse Duitse regio’s geopend worden. Er werd bewust gekozen voor A-locaties in de kleinere steden Duisburg, Giessen, Oldenburg, Dresden en Hildesheim. Voor deze locaties heeft Gateway to Germany het complete shop- personeel gerekruteerd.

Aanpak

Aangezien het per filiaal om het shopmanagement en een 30- tot 50-tal deeltijd medewerkers ging, lag de grootste uitdaging in de juiste timing en organisatie van de wervingsactiviteiten. Bij de selectie was de belangrijkste eis dat het toekomstige Duitse personeel enerzijds goed inpasbaar in de Nederlandse bedrijfscultuur moest zijn en anderzijds moest beschikken over een eigen en onderscheidende uitstraling die zou bijdragen aan een positief imago in Duitsland. Door het inzetten van het SpeedMatch concept was Gateway to Germany in staat binnen een zeer korte periode het benodigde én binnen het concept passende personeel te vinden.

Resultaat

Alle vijf winkels van The Sting zijn op een snelle en effectieve manier voorzien van personeel, ieder met een compleet en enthousiast team.