Nieuws en Blog

Waarom zakendoen in Duitsland zóóó langzaam gaat…

Iedereen die regelmatig in Duitsland zakendoet, zal dit ongetwijfeld opgevallen zijn. Zakendoen in Duitsland duurt vaak heel lang. Het lijkt alsof er geen einde komt aan beslissingsprocessen. Oneindig veel personen zijn betrokken en nog veel meer documenten moeten worden opgesteld en goedgekeurd. Waar wij in Nederland vaak zijn van het gewoon doen, proberen en testen, … Lees verder Waarom zakendoen in Duitsland zóóó langzaam gaat…

Opportunisten met een oranje bril

Nederlanders zijn opportunisten. En als zodanig erg goed in wat zij doen. Handelend met de halve wereld, inspringen op kansen en als de kippen bij wanneer een opportunity zich voordoet. Dit heeft Nederland geen windeieren gelegd in de afgelopen eeuwen. Maar opportunisme vereist marktkennis om te kunnen slagen. Opportunisme zonder marktkennis is ruthless gambling. In mijn … Lees verder Opportunisten met een oranje bril

De Duitse Sales Manager: sleutel tot commercieel succes?!

De droom van veel Nederlandse managers: een stevige en snel groeiende business in Duitsland. De marktpotentie is ruim voldoende aanwezig, de markt is dichtbij, de producten geschikt en zó anders zijn die Duitsers nou ook weer niet. Maar waarom lijkt het dan alsnog zo lastig om daadwerkelijk business in Duitsland op te bouwen? In onze dagelijkse … Lees verder De Duitse Sales Manager: sleutel tot commercieel succes?!

Volkskrant: Kijk verdomme eens wat verder dan alleen de verkiezingsresultaten!

Gisteren las ik met veel interesse het stuk van René Cuperus in de Volkskrant (“Kijk verdomme eerst eens allemaal naar Duitsland”) over zijn interpretatie van de recente politieke ontwikkelingen in Duitsland. Zijn stelling is: De rechts-extreme partijen hebben een spectaculair succes in de verkiezingen geboekt en zijn nu op weg om het gehele politiek-maatschappelijke systeem … Lees verder Volkskrant: Kijk verdomme eens wat verder dan alleen de verkiezingsresultaten!

Jong, dynamisch, enthousiast… en niet succesvol in Duitsland!

Ik hou van mijn werk. Er is niets leukers dan Nederlandse bedrijven te helpen bij het veroveren van de Duitse markt. Bijzonder leuk is het om te zien, welke bijzondere transformatie onze Nederlandse opdrachtgevers doormaken in de loop van een recruitment-project voor de Duitse markt. Immers is het kandidatenprofiel aan het begin van het project … Lees verder Jong, dynamisch, enthousiast… en niet succesvol in Duitsland!