Nieuws en Blog

Real life experiment: How (not) to do business in Germany?

Real life experiment: How (not) to do business in Germany?   Het zou toch leuk zijn om een keer wetenschappelijk te onderzoeken, wat de daadwerkelijk relevante succesfactoren voor de ontwikkeling van business op de Duitse markt zijn. En welke correlatie de verschillende factoren vertonen met het behaalde resultaat. Dus even geen meningen en ervaringen, maar … Lees verder Real life experiment: How (not) to do business in Germany?

Waarom zakendoen in Duitsland zóóó langzaam gaat…

Iedereen die regelmatig in Duitsland zakendoet, zal dit ongetwijfeld opgevallen zijn. Zakendoen in Duitsland duurt vaak heel lang. Het lijkt alsof er geen einde komt aan beslissingsprocessen. Oneindig veel personen zijn betrokken en nog veel meer documenten moeten worden opgesteld en goedgekeurd. Waar wij in Nederland vaak zijn van het gewoon doen, proberen en testen, … Lees verder Waarom zakendoen in Duitsland zóóó langzaam gaat…

De Duitse Sales Manager: sleutel tot commercieel succes?!

De droom van veel Nederlandse managers: een stevige en snel groeiende business in Duitsland. De marktpotentie is ruim voldoende aanwezig, de markt is dichtbij, de producten geschikt en zó anders zijn die Duitsers nou ook weer niet. Maar waarom lijkt het dan alsnog zo lastig om daadwerkelijk business in Duitsland op te bouwen? In onze dagelijkse … Lees verder De Duitse Sales Manager: sleutel tot commercieel succes?!

Volkskrant: Kijk verdomme eens wat verder dan alleen de verkiezingsresultaten!

Gisteren las ik met veel interesse het stuk van René Cuperus in de Volkskrant (“Kijk verdomme eerst eens allemaal naar Duitsland”) over zijn interpretatie van de recente politieke ontwikkelingen in Duitsland. Zijn stelling is: De rechts-extreme partijen hebben een spectaculair succes in de verkiezingen geboekt en zijn nu op weg om het gehele politiek-maatschappelijke systeem … Lees verder Volkskrant: Kijk verdomme eens wat verder dan alleen de verkiezingsresultaten!

Jong, dynamisch, enthousiast… en niet succesvol in Duitsland!

Ik hou van mijn werk. Er is niets leukers dan Nederlandse bedrijven te helpen bij het veroveren van de Duitse markt. Bijzonder leuk is het om te zien, welke bijzondere transformatie onze Nederlandse opdrachtgevers doormaken in de loop van een recruitment-project voor de Duitse markt. Immers is het kandidatenprofiel aan het begin van het project … Lees verder Jong, dynamisch, enthousiast… en niet succesvol in Duitsland!