Werving & selectie van directiefuncties in Duitsland

Werving & selectie van directiefuncties in Duitsland

Veel Nederlandse bedrijven beschikken al over een eigen organisatie en eigen medewerkers in Duitsland. Vanuit deze bestaande stabiele en commercieel waardevolle structuren wordt de markt intensief bewerkt en de business in Duitsland verder ontwikkeld. Wanneer een directeur / Geschäftsführer van de Duitse organisatie vervangen of toegevoegd moet worden, dan heeft dat strategische impact voor de hele organisatie. Met onze branchekennis, tweetaligheid en zakelijke ervaring op directie niveau in Duitsland zijn wij de juiste partner voor het recruitment van directeuren en (commercieel) eindverantwoordelijke bestuurders in Duitsland.

In de afgelopen jaren zijn wij uitgegroeid tot marktleider op het gebied van recruitment van directeuren, Geschäftsführer, board members en leden van de raad van advies / commissarissen. Daarbij gaat vaak om de volgende functies:

  • Geschäftsführer van een GmbH in Duitsland
  • Sales Director Germany / Geschäftsführer für Vertrieb
  • Commercieel directeur voor de DACH-regio
  • Business Development Director Germany
  • Lid Raad van Advies / Raad van commissarissen
  • International Board Member

 

Duitsland-Specialist

Duitsers en Nederlanders lijken op elkaar in veel aspecten. Dit geldt echter niet voor de zakelijke omgang, de commerciële processen of het recruitment van personeel. Hierin zijn we behoorlijk verschillend en dat kan tot misverstanden met vergaande consequenties leiden. Daarom is het belangrijk voor het werven van Duits personeel met een op Duitsland gespecialiseerde recruitment consultant te werken.

Gateway to Germany is volledig gespecialiseerd in het recruitment van Duitse technische professionals voor onze Nederlandse opdrachtgever. Wij weten als geen ander de verwachting van de kandidaat in Duitsland en de zakelijke behoefte van onze Nederlandse opdrachtgever met elkaar in overeenstemming te brengen. De juiste match is de sleutel voor zakelijk succes en tevreden klanten in Duitsland.

    1. Wij kennen de Duitse doelgroep. Wij weten precies, welk type persoon de beste kans maakt om voor uw bedrijf in Duitsland concreet resultaat te boeken. Wij kennen de markt, verschillende type klanten en “de inkopers” bij Duitse bedrijven. Wij weten, welke eigenschappen van een verkoper gevraagd worden. Dit bij elkaar opgeteld kunnen wij diegene kandidaten selecteren, die de klus voor u in Duitsland gaan klaren.
    2. Wij kennen uw Nederlandse bedrijfscultuur. De beste Duitse verkoper is niet altijd de beste keuze voor uw Nederlandse organisatie. Het gaat tenslotte om de ‘klik’ tussen de nieuwe medewerker en zijn / haar nieuwe collega’s in Nederland. Wij zullen altijd rekening houden met de cultuur binnen uw organisatie en de eisen van u en uw team.
    3. Een goed gevoel, daar gaat het om. En dat is ook belangrijk voor de Duitse top-kandidaten, die momenteel de keuze hebben uit meerdere nieuwe banen. Wij benaderen hen op een vertrouwde Duitse manier, vaak ook via social media. Wij begeleiden hen tot aan de aanstelling en ook nog tijdens de proefperiode. En dat allemaal persoonlijk en altijd door onze native Duitse recruitment consultants.
    4. Op z’n Duits en in het Duits: direct goed geregeld! De Duitse kandidaten willen graag een Duits arbeidscontract ondertekenen, maar ook voor de werkgever biedt het Duitse arbeidsrecht de nodige voordelen. Datzelfde geldt voor de oprichting van een eigen GmbH in Duitsland. Wij begeleiden, ondersteunen en zorgen dat het direct goed geregeld is.
    5. De Duitse markt is groot, dus waar begin je? In de afgelopen 15 jaar hebben wij honderden Nederlandse bedrijven geadviseerd bij het zakendoen in Duitsland. We weten wat werkt, wat niet werkt en wat verstandige keuzes zijn voor onze klanten. Waar kan je het beste starten? Welk type persoon heb jij (en je Duitse klant) nodig? Waar liggen je kansen en opportunities? Wij helpen bij het maken van strategische keuzes en het bepalen van de beste route!

 

Aanpak

Bij het realiseren van een succesvolle entree op de Duitse markt spelen veel aspecten een rol: de markt, het product, visie, marketing… veel hangt af van het slagen van de Duitsland-plannen. Datzelfde geldt ook voor de werving en selectie van een Duitse professional. Ieder bedrijf heeft zijn eigen specifieke eigenschappen, uitdagingen en doelen, maar ook de top-kandidaten in Duitsland kijken naar groeipotentieel, zakelijke kansen, een leuk team en een passend salaris. Kortom, de juiste match is bepalend voor het gezamenlijk succes!

Intake: Tijdens de intake willen wij alles weten over uw bedrijf en de mensen; Plannen, doelstellingen en ambities voor de internationale markt.

Sollicitaties: Wij plaatsen de advertentie online en zoeken geschikte kandidaten ook direct via Social Media. Kwaliteit en keuzemogelijkheden: dat is het doel

Gesprekken: Wij interviewen alle kandidaten standaard telefonisch én persoonlijk. Pas daarna introduceren we hen bij u.

Match: Een match is pas een match wanneer alle randvoorwaarden kloppen: Inhoudelijke kennis, netwerk, motivatie en de “klik” met het team.

 

Branches

Gateway to Germany is regelmatig actief in de volgende branches: