De droom van veel Nederlandse managers: een stevige en snel groeiende business in Duitsland. De marktpotentie is ruim voldoende aanwezig, de markt is dichtbij, de producten geschikt en zó anders zijn die Duitsers nou ook weer niet. Maar waarom lijkt het dan alsnog zo lastig om daadwerkelijk business in Duitsland op te bouwen?

In onze dagelijkse advies- en recruitment-praktijk blijkt dat veel bedrijven die ambitie wel hebben. En ook de producten, die in principe prima aansluiten bij de behoefte in de Duitse markt. Maar desondanks lijkt toch niet zo makkelijk om daadwerkelijk in contact te komen met klanten en deze te overtuigen om met het Nederlands bedrijf zaken te doen. Of het gaat om bedrijven binnen de industrie, de mode of de ICT: toegang tot markt en klanten in Duitsland is en blijft de achilleshiel van menig commercieel bedrijf in Nederland. Hoe mooi zou het zijn, wanneer je een Sales Manager in Duitsland zou hebben, die de markt kent en reeds over een stevig netwerk beschikt? Een persoon, die precies weet hoe het commercieel proces in Duitsland verloopt en de organisatie hierop perfect kan voorbereiden en begeleiden? Kortom: een échte kwartiermaker voor commercieel succes in Duitsland!

Maar hoe kan je zo’n professional vinden? En nog belangrijker: hoe kan je hem / haar enthousiasmeren om daadwerkelijk voor het Nederlands bedrijf te komen werken? Al deze vragen zullen we tijdens een korte, maar krachtige workshop beantwoorden!

Workshop: Recruitment in Duitsland

Woensdag, 30 november van 10 tot 12 uur

Museumlaan 2, Utrecht-Oost (kantoor Gateway to Germany)