In Duitsland ziet Webs veel potentie, omdat het bedrijf zich ten opzichte van een groot deel van Duitse HubSpot Partners onderscheidt. Daarnaast heeft Webs vanuit Nederland de eerste projecten in Duitsland al succesvol afgerond. Klanten krijgen bij Webs een allround-package aangeboden. De focus ligt daarbij volledig op HubSpot: men helpt de klanten een strategie te bepalen, deze te implementeren en ook te tweaken na implementatie.
Gelet op de grote potentie voor Webs was het aan Gateway to Germany de taak om een Country Manager, de eerste medewerker in Duitsland, te vinden die de visie en de ambities van het bedrijf over de grens weet uit te dragen. Daarnaast wordt er van deze kandidaat gevraagd om een ‘go-to-marketstrategie’ te ontwikkelen en deze uit te rollen. Bovendien is deze persoon verantwoordelijk voor het opbouwen van de Duitse entiteit. Om o.a. deze redenen was Webs op zoek naar een echte leider die niet alleen het gezicht van Webs in Duitsland zou zijn, maar eveneens integraal een team kan opbouwen en de eigen medewerkers kan laten ontwikkelen. In het kader van deze ontwikkelingen vroeg Webs Gateway to Germany eveneens te ondersteunen bij de oprichting van een Duitse GmbH en bij het opstellen van een arbeidsovereenkomst.