KeJe

Keje Horren & Raamdecoratie

Account Manager
Het Nederlandse familiebedrijf KeJe B.V. ontwikkelt en produceert hoogwaardige horren en raamdecoratie. Aan Gateway to Germany de taak om het ambitieuze bedrijf te begeleiden bij de eerste stappen in Duitsland. Van de oprichting van een GmbH tot het opstellen van een arbeidscontract. Gateway heeft van A-Z ondersteuning geboden.

Vraagstelling

KeJe is sinds 2009 succesvol actief in het Duitse grensgebied en wil nu zijn klantenkring in Duitsland verder uitbouwen. Daarom zijn we voor dit ambiteuze bedrijf op zoek gegaan naar een accountmanager voor het verkoopgebied NRW. Als voorbereiding heeft KeJe al een lijst opgesteld met potentieel interessante klanten. De focus van de nieuwe accountmanager ligt in het begin dus vooral bij het contact opnemen, afspraken coordineren en introductie van de producten van KeJe. Om zo een vaste klantenkring in NRW op te bouwen en op later tijdpunt uit te breiden. Voor de strategische ontwikkeling van KeJe als groeiende speler op de Duitse markt is het ook belangrijk dat de kandidaat kennis en ervaring van de markt voor horproducten meeneemt. Snel schakelen tussen de behoefte van de Duitse markt en en terugekoppeling geven aan het hoofdkantoor in Nederland is essentieel voor de groei van het bedrijf. 

Aanpak

Tijdens een eerste kennismaking tussen Gateway en KeJe op kantoor in Utrecht werd geïnventariseerd waar KeJe stond en waar het bedrijf in de toekomst naartoe zou willen. In het gesprek met een strategische insteek werd duidelijk dat een accountmanager het bedrijf naar een hoger niveau in Duitsland kan tillen. Als vervolg gingen onze consultants naar Dronten voor een intakegesprek en een uitgebreide kennismaking met de exportmanager, de salesmanager en de junior directeur. Zo kon Gateway een goed beeld krijgen van de manier van werken, de bedrijfscultuur, de mentaliteit en de reeds behaalde successen op de Duitse markt. Ook wat betreft de producten, USPs en het productieproces aangaat, was de intake erg verhelderend. Nadat we een goed beeld van de gewenste kandidaat hadden gekregen, konden we snel een duidelijk profiel opstellen. Daaruit bleek dat de optimale kandidaat ongeveer 5 jaar werkervaring in de sales moest hebben en kennis van raam- en kozijnen bouw moest hebben. Wat natuurlijk ook niet mocht missen is affiniteit met het opbouwen van een nieuwe business in Duitsland, pioniersgeest en een hoge motivatie.

Resultaat

Al na acht weken konden twee top kandidaten voor een kennismakingsgesprek bij KeJe in Dronten worden uitgenodigd. KeJe koos uiteindelijk voor degene die al iets meer ervaring in de sales had. Parallel aan het recruitmentproces werd in samenspraak met onze jurist het arbeidscontract opgesteld. Naast het opstellen van de Duitse arbeidsovereenkomst, werd het oprichten van de GmbH in Duitsland door onze consultants succesvol gecoördineerd.

Testimonial

KEJE Horren & Raamdecoratie Logo

"We hebben enkel Nederlandse medewerkers in dienst wat het relatief lastig maakt op de Duitse markt. Gateway to Germany heeft de knowhow en het netwerk om ons te helpen dit project te begeleiden. Voor een bedrijf dat beginnend is op de Duitse markt is dit heel handig gebleken."

Lees de volledige testimonial
Stefan Wermers
Exportmanager