Company.info

Adviseren en begeleiden van Company.info / dochterbedrijf van de FD Mediagroep bij het recruitment van een Country Manager Germany.

Profiel

Begonnen op een zolderkamer in 1998 is Company.info – inmiddels gefuseerd met Webservices.nl – onderdeel geworden van FD Mediagroep. Het bedrijf is in de tussentijd uitgegroeid tot marktleider van bedrijfsinformatie en bedrijfsnieuws voor de zakelijke professional. Company.info brengt de juiste bedrijfsgegevens samen, structureert ze en maakt ze toegankelijk. Data wordt getransformeerd naar uitgebreide en betrouwbare informatie, met nieuws en voorspellende inzichten over bedrijven en haar bestuurders.

Vraagstelling

Het kunnen beschikken over relevante en actuele bedrijfsinformatie verlaagt het risico op verkeerde zakelijke inschattingen en keuzes. De behoefte om zakelijke risico’s te beheersen is traditioneel een grote prioriteit voor het Duitse bedrijfsleven. Nagenoeg alle bedrijven in Duitsland maken gebruik van bedrijfsinformatiediensten, waardoor sprake is van een omvangrijke en nog steeds groeiende markt voor bedrijfsinformatie in Duitsland. Ondanks de omvang van de Duitse markt laten de grootste aanbieders wel een duidelijke zwakte zien: de integratie van het online kanaal. Hierin zijn de Duitse concurrenten van Company.info duidelijk minder ver in hun ontwikkeling.
De vraag aan Gateway to Germany is helder en concreet. Gezien de business case en de geïdentificeerde kansen is het noodzakelijk om een eigen sales organisatie in Duitsland op te zetten. Deze klus zal moeten worden geklaard door een ervaren sales professional met ruime ervaring binnen de markt voor bedrijfs- en kredietinformatie. Samen gaan wij op zoek naar een Country Manager Germany voor de succesvolle expansie in Duitsland.

Aanpak

Het omvangrijke vooronderzoek maakt het mogelijk om de strategische visie van het bedrijf helder en duidelijk neer te zetten. Vandaar dat de parameters voor het recruitment snel duidelijk zijn. Duidelijk is ook dat het belangrijk is om kandidaten te vinden met een enorm sterk ontwikkeld, actief en warm netwerk binnen de financiële dienstverlening, waarbij banken en verzekeraars de primaire doelgroep zijn. Vandaar dat wij kiezen voor een directe benadering van geschikte kandidaten via de Duitse sociale media / Xing. Die aanpak resulteert al snel in een aantal kwalitatief hoogwaardige sollicitanten, waarvan de vier top-kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismaking met de directie en het team van Company.info.

Resultaat

Het resultaat na meerdere gespreksrondes met de kandidaten, is de keuze voor een erg ervaren business developer. Deze beschikt niet alleen over het netwerk binnen banken en verzekeraars, kennis van data-driven business, maar is ook als persoon “compatible” met het team in Amsterdam.