Voor Nederlandse bedrijven is de Duitse consumentenmarkt een belangrijke, vaak wel dé belangrijkste afzetmarkt in Europa. Maar hoe kom je bij de Duitse retailer binnen? Hoe overtuig je de inkoper van de kwaliteit van je producten? Gateway to Germany beschikt over veel ervaring in het begeleiden en adviseren van Nederlandse leveranciers op het gebied van consumer en lifestyle bij het opzetten van retail business in Duitsland. Het werven van Duits personeel / recruitment van verkopers in Duitsland behoort daarbij tot de kerncompetenties.



















































Market Insights Duitsland
De Duitse consumentenmarkt is qua omvang en volume erg aantrekkelijk voor veel internationale en dus ook Nederlandse aanbieders. De complexiteit van de achterliggende retailstructuren in Duitsland werken transparantie in beslisprocessen echter niet in de hand. Aan de ene kant heb je consumenten die steeds meer openstaan voor innovaties en bereid zijn om nieuwe producten te testen. Aan de andere kant heb je nog steeds de traditionele inkooporganisaties waar het lastig is om nieuwe producten te introduceren.
Ondanks de nodige marktbarrières is en blijft de Duitse consumentenmarkt de grootste van Europa en zijn er goede mogelijkheden voor Nederlandse bedrijven om zich hierop succesvol te profileren. De Duitse consument is zonder twijfel ontvankelijk voor productaanbod uit het buitenland, maar daarmee is Duitsland nog lang geen testmarkt. Nieuwe concepten, producten of merken vergen tijd om acceptatie te vinden bij zowel het Duitse publiek als de inkopende partij. Een goede voorbereiding en het maken van afgewogen keuzes zijn uiteindelijk essentieel.
Succes op de Duitse retailmarkt is in veel gevallen afhankelijk van drie factoren: netwerk, referenties en vertrouwen. Verkopen in Duitsland zonder bestaand netwerk betekent een lange aanlooptijd. Dit in combinatie met een aantal Duitse referenties zorgt ervoor dat deuren sneller opengaan. Uiteindelijk draait het in Duitsland om het vertrouwen. De retailer moet ervan uit kunnen gaan dat de nieuwe leverancier betrouwbaar is en een goed product levert.
In onze ervaring is de kortste weg naar succes in Duitsland vaak de meest directe weg naar de klant. Door het opzetten van een sales organisatie in Duitsland of (om te beginnen) door de werving van een ervaren verkoper in Duitsland met een actief netwerk, bestaande ingangen en het vertrouwen van klanten.
Onze toegevoegde waarde
Gateway to Germany is de specialist op het gebied van recruitment in Duitsland. Wij ondersteunen Nederlandse bedrijven bij het opzetten en uitbreiden van hun business in Duitsland. Wij beschikken over veel ervaring in het aantrekken van de juiste professionals in Duitsland die voor onze Nederlandse klanten het verschil kunnen maken.
Strategie & Advies
Recruitment Duitsland
Voor Nederlandse leveranciers aan de Duitse retail bieden wij de volgende recruitment diensten specifiek voor Duitsland en de Duitse markt aan:
- Recruitment Sales Manager Duitsland (voor een wat bredere marktbewerking)
- Recruitment Business Development Manager Duitsland (voor een wat bredere marktbewerking of de opstart van de business ‘from scratch’)
- Recruitment Key Account Manager Duitsland (voor een hele specifieke benadering van top-5 retailers, discounters of inkoopverenigingen)
- Recruitment Country Manager Duitsland / directeur Duitsland (voor het strategisch opzetten van eigen activiteiten en een dedicated sales team in Duitsland)
Wilt u ook méér bereiken op de Duitse markt?
Testimonials

Richard Steinbusch, European Sales Manager
