Food

Market Insights

Als levensmiddelenfabrikant is het zeer goed mogelijk om met innovatieve producten in te spelen op de trends rondom gezondheid en convenience. Wat vanzelfsprekend is in Nederland, hoeft nog niet vanzelfsprekend te zijn in Duitsland. Convenienceproducten zijn in Duitsland nog niet zo ingeburgerd als in Nederland en dit biedt kansen.

Nederland staat bekend als een innovatief land, hier zijn zeker nog kansen op de Duitse markt. Daarnaast is vast te stellen dat de voedsel- als voedselverwerkende industrie en de handel niet zit te wachten op meer aanbieders, maar op bedrijven die een groter productportfolio kunnen leveren.

Om als Nederlands levensmiddelenproducent de Duitse consumenten te bereiken zijn er twee mogelijkheden: Plaatsing van producten met eigen verkooppersoneel in Duitsland bij inkooporganisaties van supermarktketens of samenwerken met Duitse groothandels en/of groothandelsketens.

Welke weg een onderneming gaat kiezen hangt in eerste instantie af van de strategie. Wil men een merk op de Duitse markt brengen zal men waarschijnlijk eerder het heft in eigen handen nemen en met eigen verkooppersoneel aan de slag gaan. Bij private label productie gaat het veelal om meer omzet en dat op korte termijn. Een samenwerking met ingevoerde groothandelsondernemingen kan zinvol zijn, omdat deze organisaties over jarenlange uitstekende contacten in de branche beschikken.

Expertise

Specifiek voor de voedselverwerkende industrie bieden wij de volgende services:

  • Strategisch advies
  • Recruitment van Duits personeel (Directeur Duitsland, Business Development Manager, Sales Manager, Key Account Manager)
  • Zoeken naar distributeurs, business partners & agenten

Referenties

Wij hebben reeds veel Nederlandse bedrijven in de Food-branche begeleid en geadviseerd op weg naar betere resultaten in Duitsland. Hieronder een selectie van onze klanten en referenties.

FTNON
“De Duitse verkoper werkt nu meer dan 2 jaar bij FTNON. Hij heeft de kontakten zeer goed uitgebreid wat ook al tot de nodige verkopen heeft geleid. We zijn zeer blij met hem en de support welke Gateway gegeven heeft. (Lees meer)”
Koppert Cress
“Duitsland is een belangrijk land voor ons en sinds onze "Duitsers" hier aan de slag zijn zien we een gestage groei van de omzet. Dit bevestigt alleen maar dat we de juiste keuze hebben gemaakt om het zo in te richten. (Lees meer)”

 

{"arrow":"false","pagination":"false","speed":"300","autoplay":"true","autoplay_speed":"2000","loop":"true","slide_to_show":"4","slide_to_column":"1","auto_stop":"false","centermode":"false","space_between":"25","animation_swpr":"slide","direction_swpr":"horizontal","vertical_height":""}