Fashion & Textiel

Voor Nederlandse modebedrijven is de Duitse consumentenmarkt een belangrijke, in veel gevallen dé belangrijkste afzetmarkt in Europa. Maar hoe kom je bij de Duitse retailer binnen? Hoe overtuig je de inkoper van de kwaliteit van je producten? Gateway to Germany beschikt over veel ervaring in het begeleiden en adviseren van Nederlandse modebrands en private label specialisten bij het opzetten van retail of wholesale business in Duitsland. Het werven van Duits personeel/recruitment van verkopers in Duitsland behoort daarbij tot de kerncompetenties.

Market Insights Duitsland.

In de mode- en textielbranche zijn er verschillende afnemers: de consument, inkooporganisaties van retailers en bedrijven die textiel verder verwerken of distribueren. De stap naar Duitsland is geen makkelijke. Er heerst veel concurrentie op de markt, ook uit andere landen. De markt wordt gekenmerkt door verdringing. Centraal staan daarom: een continue en zichtbare aanwezigheid in de markt, het vergroten van de naamsbekendheid en het winnen van vertrouwen van Duitse retailers en consumenten.

Afhankelijk hoe sterk men de controle over de activiteiten op de Duitse markt wil houden, kan een Nederlandse mode- of textielonderneming kiezen tussen een eigen verkoopstructuur of het samenwerken met een bestaande verkooporganisatie (bijv. agenturen of distributeurs). Sommige Nederlandse modebedrijven hebben goede ervaringen met agenturen, andere minder. Reden voor achterblijvend succes is vaak een gebrek aan aandacht aan de producten en de samenwerking in z’n geheel. Belangrijk is dat de collectie goed aansluit bij het leverprogramma van de agentuur en er voldoende verkoopcapaciteit aanwezig is.

Met een eigen Duits verkoopteam en eventueel met een eigen vestiging in Duitsland is de kans op slagen op lange termijn duidelijk groter. Ook al lijkt de investering in het begin behoorlijk, op deze manier lukt het vaak beter grip op de markt te krijgen en kan sneller en flexibeler op veranderingen gereageerd worden. Tevens benadrukt de Nederlandse onderneming door de investering haar lange termijn perspectief voor de Duitse markt en kan zo sneller het nodige vertrouwen winnen.

Onze toegevoegde waarde

Gateway to Germany is de specialist op het gebied van recruitment in Duitsland. Wij ondersteunen Nederlandse bedrijven bij het opzetten en uitbreiden van hun business in Duitsland. Wij beschikken over veel ervaring in het aantrekken van de juiste professionals in Duitsland die voor onze Nederlandse klanten het verschil kunnen maken.

Onze toegevoegde waarde

Strategie & Advies

Door onze ervaring binnen de fashion retail en wholesale in Duitsland kennen wij de succesfactoren en valkuilen. Samen ontwikkelen wij een strategisch plan dat gaat leiden tot succes.

Meer informatie

Onze toegevoegde waarde

Recruitment Duitsland

Zakelijk succes in Duitsland begint bij het werven van de juiste Duitse sales professionals in Duitsland. Wij ontzorgen bij recruitment van personeel in Duitsland!

Meer informatie

Voor Nederlandse mode- en textielspecialisten bieden wij de volgende recruitment diensten specifiek voor Duitsland en de Duitse markt aan:

  • Sales Manager Duitsland – voor een wat bredere marktbewerking
  • Business Development Manager Duitsland (voor een wat bredere marktbewerking of de opstart van de business ‘from scratch’)
  • Key Accountmanager Duitsland – voor een hele specifieke benadering van top-5 retailers
  • Country Manager Duitsland – voor het strategisch opzetten van grootschaligere activiteiten en een dedicated sales team

Wilt u ook méér bereiken op de Duitse markt?

Wij ondersteunen u graag!

Testimonials

Pearl Music Europe Logo Lifestyle & Consumer Goods
Duitsers en Nederlanders lijken op elkaar in veel aspecten, maar verschillen enorm in de zakelijke omgang. Duitsers denken en handelen vanuit een sterk hiërarchische gedachte. Naast de toetsing op inhoudelijke kennis, netwerk en motivatie was de toetsing op “soft skills” en een culturele match dus van belang. We hebben voor Gateway gekozen omdat zij voor het werven van Duits personeel met een op Duitsland gespecialiseerde recruitment consultant werken

Richard Steinbusch, European Sales Manager

Amphitec Logo Industrie & Machinebouw
"Met behulp van Gateway hebben een medewerker kunnen aantrekken welke zich specifiek richt op de Duitstalige markt. Gateway heeft het gehele proces begeleid van opstellen initiële profiel tot en met de aanstelling en verloning. Deze samenwerking verliep bijzonder prettig en professioneel."

Peter Paul du Buisson, Directeur

Koppert Cress Logo Food & Beverage
"Gateway to Germany heeft ons inmiddels een aantal keren bij gestaan bij het zoeken naar geschikte kandidaten voor vacatures in Duitsland. Wij zijn van mening dat je in elk land beter kan werken met lokale mensen, native speaking, netwerk opgebouwd, kennis van cultuur etc."

Bart Leemans, Director New Business & Large Accounts

Goudsmit Magnetics Logo Industrie & Machinebouw
"Wij waren al actief op de Duitse markt maar het zelfstandig sourcen van goede kandidaten kunnen wij niet. Daar was de hulp van Gateway zeer belangrijk. Ook bijzaken om de contracten in orde te krijgen kun je met ze bespreken zodat het ook juridisch voor beide partijen goed klopt."

Guy Mutsaerts, Sales Director

No Excess the Dutch clothing company Logo Fashion & Textiel
"De verkoopleider is nu bijna 2 jaar werkzaam bij ons en de resultaten zijn heel positief. Het verkoopapparaat uitgebreid met enkele nieuwe verkopers en het aantal klanten/ verkooppunten en dus ook de omzet is enorm toegenomen. Veel ‘Wunschkunden’ hebben No Excess inmiddels opgenomen."

Henry Potuijt, Financial Director

Nedap Logo Industrie & Machinebouw
"De Duitse zakelijke cultuur en werkwijze kunnen soms aanzienlijk verschillen met dat van de Nederlandse en dat geldt ook op recruitment gebied. Door middel van een open, directe en een professionele aanpak weet Gateway hier goed op in te spelen."

Andries Jan Oosterhof, Sales Director

Seacon Logistics Logo
"Hoewel Nederland en Duitsland buurlanden zijn, zijn de omgangsvormen en etiquette toch enorm verschillend. Wanneer hier geen aandacht voor is, is het voor een Nederlandse onderneming nagenoeg niet mogelijk in Duitsland actief te zijn."

Corné Geerts, Directeur

Stabiplan Logo Industrie & Machinebouw
"De prettige samenwerking met Gateway begon met het volgen van een workshop over Do’s en Don’ts voor Nederlanders die willen starten in Duitsland. Vervolgens hebben ze ons geholpen bij het vinden van onze eerste Duitse medewerker. Minstens zo belangrijk: ze fungeren als een altijd behulpzame vraagbaak die meedenkt bij vervolgstappen."

Edwin Schalk, Directeur

Cadac Logo Lifestyle & Consumer Goods
“Door de samenwerking met Gateway heb ik een geschikte sales professional aan kunnen nemen waardoor we niet aan slagkracht ingeboet hebben. Nu hij een paar maanden bij ons werkt is hij ‘on full-speed’ en volop met sales bezig. Dit geeft mij de ruimte om me te richten op verdere groei (in Duitsland).”

Tim Polman, Directeur

Naris Logo Software, Data & Analytics
“Wij werken nu bijna een jaar samen en heel gestaag groeit het aantal klanten in Duitsland. Er was eigenlijk geen sprake van een aanlooptijd. Het voelde direct goed. De bedoeling is om volgend jaar ons team in Duitsland met 2 of 3 personen uit te breiden.”

Erik van Marle, Directeur

FTNON Logo Industrie & Machinebouw
“De Duitse verkoper werkt nu meer dan 2 jaar bij FTNON. Hij heeft de kontakten zeer goed uitgebreid wat ook al tot de nodige verkopen heeft geleid. We zijn zeer blij met hem en de support welke Gateway gegeven heeft.”

Wilco Fauth, CEO

Business Cases

Wij hebben reeds veel Nederlandse fashion brands en textielspecialisten begeleid en geadviseerd op weg naar betere resultaten in Duitsland. Hieronder een selectie van klanten en projecten, die samen met ons de Duitse business succesvol hebben opgestart of uitgebreid.